Українці починають користуватись новими онлайн-сервісами Пенсійного фонду

Задля ефективної взаємодії з громадянами та оперативного надання інформації на веб-порталі електронних послуг Пенсійний фонд України (ПФУ) впровадив низку сервісів, орієнтованих на пенсіонерів, застрахованих осіб і страхувальників.

Це, зокрема:

  • Налаштування послуги безкоштовного смс-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та розміру свого страхового стажу);
  • Отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК -5), витяг з Реєстру застрахованих осіб, довідку про розмір пенсії);
  • Інформацію про свій «зароблений» страховий стаж (загальний та у розрізі кожного року), щомісячні відрахування (єдиного соціального внеску) роботодавцем через кабінет страхувальника.

Про це йшлося на презентації Пенсійного фонду України, яка відбулась у Львові 9 квітня 2019 року.

– Одне з головних завдань Пенсійного фонду України – це максимальне спрощення процедур одержання послуг і як частина цього напрямку – можливість одержати послугу дистанційно, за допомогою сучасних Е-сервісів. Ними може користуватися кожна застрахована особа, кожен пенсіонер та страхувальник, – заявив під час презентації сервісів директор Департаменту інформаційних систем та електронних реєстрів Пенсійного фонду України Олександр Малецький.

Реєстрація на веб-порталі електронних послуг здійснюється з використанням електронного цифрового підпис, або за логіном і паролем. Електронний цифровий підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК), перелік яких є на порталі.

Електронний цифровий підпис дає можливість застрахованій особі увійти до персонального кабінету, в якому можна дізнатися про свій «зароблений» страховий стаж, інформацію про щомісячні відрахування (єдиного соціального внеску) роботодавцем.

Також дистанційно можливо отримати різні довідки – про розмір пенсії, індивідуальні відомості про застраховану особу тощо.

Користувач веб-порталу може налаштувати безкоштовний сервіс смс-інформування, який дозволить щомісячно безкоштовно отримувати короткі повідомлення:

  • Для застрахованих осіб – про зарахування/незарахування соціального внеску підприємством, на якому він працює, інформацію про «зароблений» особистий трудовий стаж;
  • Для пенсіонерів – про результати розгляду за призначенням/перерахунком, поновленням пенсії, необхідність звернення до ПФУ для підтвердження даних про особу.

Також через особистий кабінет можна подати електронне звернення до Пенсійного фонду, записатись на особистий прийом.

ПФУ створив кабінет страхувальника, через який можна перевірити інформацію про подання звітності, бачити повну інформацію стосовно сплати підприємством і фізичними особами-підприємцями єдиного соціального внеску. Окрім того, через кабінет страхувальника можливо отримати інформацію для розрахунку суми виплати за період тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні).

– Як видно, Пенсійний фонд прагне змін. Втілюючи нові види послуг та способи їхнього надання, ми робимо важливі кроки, спрямовані на покращення доступності наших сервісів. Сервіси Фонду мають ставати більш комфортними, якісними, зрозумілими для громадян. Ми впевнені, що максимальна кількість послуг має надаватись дистанційно, що дозволить не тільки економити час громадян, але й покращить ефективність роботи самого Фонду, оптимізує його видатки, – підсумувала заступник голови правління ПФУ Ірина Ковпашко.